måndag 9 maj 2011

Hemma från psykologen och dödsönskan /Lilly

Nu har jag varit hos psykologen och jag har berättad precis allt (eller så mycket som jag hann). Jag har som alltid varit helt ärlig. Hon verkar tycka att jag eventuellt borde läggas in vilket jag kan förstå men jag vill verkligen inte. Avskyr det. Avskyr att känna mig ägd.
Psykolog blev orolig när jag berättade om att jag tagit för många piller (jag gör annars ALDRIG sånt), att jag planerar ett självmordsbrev, att jag inte bryr mig om mitt liv alls, att jag verkligen vill dö, att jag har väldigt mycket ångest, att jag hela tiden lockas att överdosera sömntabletter, att jag har kollat upp hur höga doser det behövs för att dö och så vidare.

I morgon ska jag träffa psykolog igen och även psykiater. Jag vill inte längre ha någon ny medicin, varför skulle jag ha det om jag ändå ska dö? Psykolog bad mig berätta för psykiater allt jag har berättat för psykolog men jag vet inte om jag vill prata så mycket, jag är rädd att jag ska bli inlagd. Jag inser ju att jag är en fara för mitt liv och är man det bör man få slutenvård om jag har förstått det hela rätt.

Jag har så fruktansvärt dåligt samvete över alla människor jag skulle såra om jag väljer att ta en dödlig dos tabletter. Jag är en så otroligt hemsk person. Jag förtjänar inte att leva.

1 kommentar:

  1. Lilly, tro aldrig att du är en hemsk person, för
    att det är du inte.
    Visst, du mår dåligt, och planerar brev och doser,
    men du kan inte hjälpa att du mår som du mår.
    Förstår att du inte vill bli inlagd, det är ett
    helvete där inne.
    Men tro inte att du förtjänar att dö, för att du
    kan göra någon besviken och sårad.
    Be ALDRIG om ursäkt om hur du mår !

    Kramar

    SvaraRadera

Kommentera jättemycket! Vi blir så glada :)