fredag 18 februari 2011

Gränspsykotisk/sjuk i huvudet?

Jag har haft psykotiska drag till och från senaste kanske veckan. Därav dålig uppdatering. Känner mig någorlunda stabil bitvis, fullständigt ur balans annars. Nu är jag typ stabil. Det har jag varit hela dagen. Annars: Jag får för mig konstiga saker, världen känns surrealistisk, jag får paranoida drag, jag är väldigt förvirrad och glömmer vad jag gjort, vad jag är och vad som har hänt. Jag har inte koll på dagar och tid. Jag ska träffa min psykiater och min psykolog på måndag. Jag både hoppas och hoppas inte att jag ska få mer mediciner. Hoppas för att jag vill bli normal, hoppas inte för att jag äter så mycket piller redan och vill fungera utan fler.
Jag har haft starka tankar på att skada mig själv, något jag annars bara har när jag är riktigt djupt depressiv (och det anser jag inte att jag är nu). Jag var nära att ta alldeles för mycket sovpiller och jag har känt behov av att skära upp armen. Jag är rädd att jag i lägen då jag helt kommer bort från verkligheten ska göra något väldigt dumt utan att vara medveten om det. Ibland är det som om bara kanske 10 % av mig är närvarande och att jag är i ett konstigt ludd. Delar av min hjärna är (känns) borta. Jag har känslor som inte går att beskriva i ord. Min psykolog säger att jag är gränspsykotisk och att hon inte tror att det kommer bli värre. Jag tycker om min psykolog. Hon sa att jag kan bli inlagd men jag kan inte. Mina föräldrar är i USA och jobbar och mina syskon och jag måste dela på ansvaret att ta ut hundar och laga mat. Jag måste hålla mig i verkligheten.
Jag tycker att jag fick ihop ett läsbart inlägg, det är bra.

/Lilly

3 kommentarer:

  1. Skickar en styrkekram! Hoppas det löser sig för dig!

    SvaraRadera
  2. jag känner verkligen igen mig i det du skriver, har haft sådana känslor också. Är det vad gränspsykotisk innebär? Har aldrig vågat prata med någon psykolog eller läkare om det, eftersom jag kan bli så paranoid ibland. :/

    men jag hoppas att du mår bättre snart!
    styrkekramar till dig/er

    SvaraRadera

Kommentera jättemycket! Vi blir så glada :)