torsdag 10 februari 2011

Vikt och kroppsuppfattning

Idag har jag en bra dag efter vad det verkar. Det känns som om det kommer hålla i sig. Jag har gått ner lite i vikt vilket känns bra men jag väger fortfarande vad jag anser vara för mycket. Jag förstår att min kroppsbild inte är realistisk men jag känner mig så stor. För stor. Jag har bestämt att jag får köpa en väska som jag tycker om när mitt BMI understiger en viss siffra. Jag hoppas att min självkontroll kommer vara på topp och att jag inte ska "råka" äta mer än vad som känns bra.
Min mardröm är att jag ska gå upp en klädstorlek (överstiga storlek 34 och ha en jeansstorlek större än 25). Det får inte hända. Mina storlek 0-jeans sitter tajtare än vad de brukar och det gör mig nervös. Det känns som om mina armar är fettiga och det äcklar mig. Senaste veckorna har jag ätit för mycket och tränat för lite. Nu är vädret väldig kasst och jag har därmed inte heller möjlighet att promenera, något jag behöver.
Jag satsar på att äta vitamintabletter och andra tillskott eftersom det minskar hungerkänslorna och gör att jag inte tappar hår, bryter naglar och blir i alltför dåligt fysiskt skick.
Jag vet aldrig hur jag ska avsluta inlägg på ett bra sätt, få till ett bra slut. Så jag nöjer mig med att avsluta med att... Äsch, ingenting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera jättemycket! Vi blir så glada :)