tisdag 28 december 2010

Insomnia, trötthet, benzo

Trots 7,5 mg Imovane och en tablett melatonin kan jag inte sova. Nu har jag tagit en propavan också.
Jag oroar mig för att jag tror att jag håller på att bli läkemedelsberoende.
Under mer än en månad har jag tvingats äta stora doser starka sömntabletter varje natt (nitrazepam, Imovane) och lugnande (Sobril) på grund av en långdragen mani/hypomani. Annars äter jag bara sömntabletter några gånger i veckan och då oftast tabletter som inte är beroendeframkallande.
Min pojkvän oroar sig också och vill att jag kontaktar läkare snarast för att komma fram till hur vi ska göra för att jag ska kunna sova. Jag vill inte behöva äta högre doser, jag vill inte bli beroende av sömntabletter. Jag hoppas att det finns något ofarligt fungerande preparat men jag vet att det är önsketänkande.
Nu ska jag lägga mig igen. Jag hoppas på det bästa. Sömn.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera jättemycket! Vi blir så glada :)