onsdag 29 december 2010

Piller

Jag lyckades somna snabbt av nitrazepam och propavan igår och har sovit bra och länge. Lycka! Mindre kul är att nitrazepam är ett ganska kraftfullt benzo-preparat (det vill säga mycket beroendeframkallande) och att bli tablettmissbrukare är det sista jag vill.
Vaknade för någon timme sedan. Jag har satt på kaffe vilket ihop med mina mediciner kommer att utgöra en bra frukost.
Något fel är det när jag drabbas av en mani trots alla mina tabletter. Jag undrar om jag egentligen behöver alla. Jag skulle dock aldrig våga mig på att sluta med någon tablett eftersom risken finns att jag skulle kollapsa mentalt.

Min kostcirkel:
Litium i ganska hög dos
Antiepileptikum i mellanhög dos
Neuroleptikum i låg dos
Antiångestpiller i mellanhög dos
Sömntabletter i enligt mig för höga doser
Lugnande så sällan jag kan
Kaffe
Cigaretter

Mina fantastiskt goda vanor i ett nötskal.
Jag är inte så galen som det låter. Bara svårmedicinerad.
Kaffedags!

/Lilly


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera jättemycket! Vi blir så glada :)