torsdag 30 december 2010

Modevisning och matproblem

Idag är jag hyfsat nöjd med mig själv. Jag har varit på två banker och fixat bankdosor (heter det så?) samt handlat en kjol till nyår. Det tog många timmar, många jobbiga timmar men jag fixade det!
Bitvis har jag mått fruktansvärt dåligt av alla intyck och haft stark ångest. Jag tog med en ask Sobril för att vara på den säkra sidan men lyckades avstå från att ta någon.

Jag har inte ätit något alls idag. Kaffe, vatten, en halv energidryck. Inte mer än så. Jag vet att det är fruktansvärt dumt men jag känner inte vare sig hunger eller sug. Min spontana tänke är "om jag ändå inte känner för att äta är det bäst att jag avstår. Det är ju bara positivt att gå ner i vikt". Tanken, vet jag, är så felig den kan bli men finns ändå där. Jag hade en många gånger snyggare kropp när jag vägde åtta kilo mer än vad jag gör nu. Jag räknade ut mitt BMI i morse. 17,4. Det är vad en genomsnittlig 10, 11-åring har (barn nuförtiden är förvisso ganska feta). Ändå vill jag inte tvinga i mig mat. En bidragande orsak är att jag ska vara med på en stor modemässa i januari och oroar mig för att vara tjock bland de riktiga toppmodellerna (varför tackade jag ja?). Kortast vet jag att jag kommer vara (jag är 170 cm) och även minst snygg. Men jag ska ändå! Jag ska våga!


Lilly

1 kommentar:

Kommentera jättemycket! Vi blir så glada :)