torsdag 31 mars 2011

Nagellack och silversmide

Om 1,5 timme ska jag vara på Aktivitetshuset och smida silver. Jag är nervös och tog en Iktorivil för att vara hyfsat säker på att klara dagen.
Jag är stolt över mig själv, över att jag vågar. Jag har i princip inte gjort något vettigt på 1,5 år nu så det här är ganska stort för mig. Träffa nya människor känns lite läskigt.
Jag gick upp vid halv tio ungefär och nu är det fyrtio minuter tills jag ska åka iväg. Känner mig rastlös.

Jag har inte hunnit promenera något idag, eller det kanske jag skulle ha hunnit men det har jag inte gjort. Däremot har jag målat naglarna (lila med glitter). Inget som bränner kalorier precis men för bara några månader sedan var en sak som att måla naglarna så ansträngande för mig att jag inte orkade göra något annat på hela dagen om jag gjorde det. Nu kändes det lätt! Som en liten, liten handling. Tecken på att jag verkligen är på bättringsvägen! Jag undrar om mina naglar kommer att förstöras av silversmidet. Jag bryr mig faktiskt inte.

Kram

Uppdatering: Nu är det mindre än en kvart tills jag ska gå! Nervös trots tabletten.

2 kommentarer:

  1. Hej hej! Jag har lite frågor till Lilly, du får självklart avgöra om det är något du vill svara på eller inte, men detta är aktuellt för mig & jag skulle uppskatta svar :) Så here we go: har du vårdbidrag via ditt försäkringsbolag? Hur mycket ligger det på isf & vad är grunden för det? Sitter spänt & väntar på ett beslut, men jag vet inte vad min sjukdomssituation "är värd". Har varit sjukskriven i 5 1/2 år, är bipolär typ 2 & har helt nedsatt arbetsförmåga (har aktivitetsersättning).
    Hehehe, lovar att jag tagit fel & läst om detta på en annan blogg & skrivit en cp-lång kommentar. Haha, jaja. Har ganska nyligen hittat denna blogg & tycker mycket om den! Kram

    SvaraRadera
  2. Oh, men tack för svaret! :D Ååh vad jag längtar efter beslutet nu haha. Kan såklart skilja sig en hel del från person till person/försäkringsbolag, men det ser ljust ut enligt pappren jag har läst :) Kram!

    SvaraRadera

Kommentera jättemycket! Vi blir så glada :)