fredag 25 mars 2011

Psyk-möte och shopping

Jag träffade min psykiater idag och det gick riktigt bra! Jag fick Stilnoct och Abilify utskrivet och ska redan idag byta från Zyprexa till Abilify.
Vi pratade i 80 minuter, ett ovanligt långt samtal och jag är glad att hon tog sig tid. Jag berättade om den hemska läkaren jag träffade när jag var inlagd och om att jag i smyg spelat in ett av samtalen med honom. Vi pratade även om mediciner, eventuella anti-depp. Jag ska börja med Abilifyen först och se hur jag mår på den innan något annat eventuellt sätts in.
Jag berättade om min plan att gå ner till 52 igen och om mina mat- och promenadvanor. Hon verkade inte ha några invändningar alls. I stället gav hon mig kostråd! Underbart!
Min pojkvän har tagit hand om min låda med ångestdämpande och sömntabletter och det känns skönt att få ha en ask Stilnoct för mig själv. Jag tänker nämligen inte berätta för honom om dem, annars berättar jag ALLT för honom.
Idag har jag bara ätit 2 mg Iktorivil (jag kände inte ett behov av det utan gjorde det mest utifall att jag skulle få ångest på väg till läkaren) och jag tror inte att jag kommer att behöva fler såna piller idag.

Efter besöket hos psykiatern hälsade jag på i min gamla skola. Sen gick jag för att hämta ut ett paket (utan framgång). Efter det gick jag och shoppade fyra par skor, underkläder, en klänning, två nattlinnen och två linnen. En väldigt produktiv dag, särskilt med tanke på att klockan inte ens är fyra. Känner mig lite stolt över mig själv även om jag kanske spenderade lite för mycket pengar.

Nu funderar jag på att ta en promenad och sen gå till ett apotek för att hämta ut tabletter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera jättemycket! Vi blir så glada :)