torsdag 24 mars 2011

Överlycklig! Gått ner mer!

Jag har nu, enligt vågen, gått ner fyra av det sju hemska kilona. Tre kilo kändes inte så mycket, något vem som helst kan gå ner relativt fort. Fyra kilo känns desto mer, och det är underbart att min ohälsosamma diet ger resultat (jag vill poängtera att jag inte rekommenderar någon att göra som jag gör).
Jag har ätit 500-1000 kcal per dag den senaste veckan (sällan mer än 700, 1000 kanske en dag) och promenerat frenetiskt (promenerat bort minst 500 kcal om dagen de flesta dagarna). Bara tre kilo kvar! Det känns som om jag kommer klara det! Det känns på riktigt nu! Nu har jag druckit kaffe till frukost och har för avsikt att inom de närmsta timmarna klä på mig (sitter här i pyjamas) och ta en 80 minuter lång powerwalk.
Jag känner mig så duktigt! Snart når jag 52 kilo och ett BMI på 18. Mitt nuvarande BMI är 19,1.
Snart kommer jag känna mig fin igen. Jag är stolt över att jag har lyckats hittills och inte råkat falla för frestelser i form av godis, bröd, kakor eller annat.

--------

Uppdatering:
Tydligen ska det bli regn idag. Måste hinna ta en promenad innan dess.

Uppdatering igen:
Det blev inget regn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera jättemycket! Vi blir så glada :)