måndag 24 januari 2011

Abstinens.

Jag vill så gärna skriva här varje dag, helst sju gånger per dag som vi gjorde när bloggen var ny. Att jag inte skrivit beror på flera saker – olika sorters dåligmående.
Jag har insett en sak. Jag är abstinent. På riktigt. Jag är läkemedelsberoende. Jag har inte ätit nitrazepam sen i fredags och har sen dess mått allt sämre. Det tog ett tag innan jag kopplade orsaken till hur jag mår nu med tabletterna. Jag känner att jag absolut inte vill ta fler nitra, det känns på något vis "giftiga" nu efter att jag reagerat såhär på dem. Samtidigt har jag utsättningssymptom som INTE är kul. Jag mår fruktansvärt. För att spalta upp det jag upplever:
  • Illamående
  • Svårt att andas
  • Tryck över bröstet
  • Oroskänslor
  • Obehagskänslor
  • Varmkall i kroppen
  • Stark huvudvärk
  • Illamående
  • Skakighetskänsla
  • Darrighet
  • Känsla av att vilja kliva ur mig själv
  • Jag vet inte vart jag ska ta vägen
  • Svårighet att tänka klart
  • Svårighet att skriva
  • Svårighet att fokusera
  • Hjärtklappning
  • Overklighetskänslor
  • Kroppslig rastlöshet
Men. Jag. Vill. Inte. Ta. Fler. Nitrazepam. Jag. Vill. Inte. Bli. Läkemedelsmissbrukare.
Det vanliga är ju att trappa ut, att sluta tvärt är inte att rekommendera om jag förstått det hela rätt, men jag känner verkligen att jag inte vill ha fler nitra! Jag har tagit Sobril för att mildra utsättningssymptomen av nitran men Sobrilen tycks inte vilja verka och efter vad jag har läst så kommer jag må ännu sämre en period framöver om jag fortsätter såhär. Och redan nu mår jag riktigt dåligt.
Jag ska kontakta min psykolog och min läkare och göra upp en plan. Det här är ohållbart.

Jag beklagar att jag skriver illa men jag hoppas att det är läsligt. Jag kan inte riktigt få ihop meningar som det är nu.

Snälla kommentera, snälla säg att det kommer bli bra!

Två eller fyra av dessa skulle ta bort ALLT obehag som jag spaltade upp. Men jag vill inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera jättemycket! Vi blir så glada :)