fredag 7 januari 2011

Gårdagen och lite annat

Vaknade vid 4 på morgonen efter 5 timmars sömn och mådde helt perfekt, drack kaffe och tog min morgonmedicin som vanligt. Vid 8 började jag känna mig orolig och illamående. Vid 9 kom lilla mamma som planerat för att lämna lite mat och grejer. Vi åt frukost tillsammans och åkte sen till gallerian som vi tidigare bestämt, det var skitjobbigt. Jag var som i en annan värld, helt borta och sa ordet "Va?" säkert tusen gånger.
Efter 1½ timme där kände jag att jag var tvungen att åka hem, och däckade på soffan så fort jag kommit hem.

När jag vaknade några timmar senare mådde jag helt okej igen, minns faktiskt inte vad jag gjorde. Det är lite märkligt.. Men senare på kvällen satt jag vid datorn och kollade lite på ett par gamla TV-serier.
Fick några sms från ett par vänner som frågar hur jag mår och om jag vill ses, men har inte orkat svara på dom än. Känns som värsta projektet att göra det. Men jag SKA klara av att göra det idag.

Nästa vecka kommer min ordinarie psykolog tillbaks från sin semester, ska bli underbart att träffa henne igen.
Hon är verkligen bäst, hon har ställt upp för mig i 4 år nu och gjort så mycket mer än vad hon behöver. Åkt hem till mig med medicin när jag inte orkat ta mig hemifrån, ringt mig under sina ledigheter när jag haft det tufft och mycket mycket mer. <3

Ska även träffa min psykläkare nästa vecka, hon är också jävligt bra. Fick byta då min förra var lite märklig.

Om ni undrar över varför jag lägger ut så få bilder på mig, är det för att jag är lite lat. Webcamen har jag nämligen på en annan ny dator som jag inte förstår mig på till 100%, så jag måste alltså starta upp den, ta lite bra hyfsat anonyma bilder, sen föra över dom till min gamla förståndiga dator. Jag ska dock försöka ta några idag, det är lite tråkigt med inlägg utan bilder.

1 kommentar:

  1. Hejsan Lea och tack för din kommentar, ja då vet du nog nästan precis vad jag menar då eftersom vi är diagnoserad med samma. Jag har haft jätte stora problem med ångest och dylika. Men idag mår jag väldigt bra, även om jag kan må väldigt dåligt mellan varven. Nej jag tar inga tillskott men jag tror nästan att jag måste börja göra det snart för det börjar bli ganska jobbigt nu så att säga. Mitt huvud hänger inte alls med längre hihi. Vilken tur du haft med din psykolog gud hon verkar ju vara jätte bra och duktig!! Puss och kram <3

    SvaraRadera

Kommentera jättemycket! Vi blir så glada :)