lördag 8 januari 2011

Paranoid

Natten var hemsk, jag var övertygad om att någon tagit sig in i lägenheten och skulle skada mig, eller skada sig själv framför mig. Var riktigt, riktigt rädd. Gick upp och kollade så att dörren var låst, vilket den var, men det stillade inte min oro. Trodde han hade tagit sig in ändå. Tog några lugnande men låg på helspänn fram tills det började ljusna, sen däckade jag av ren utmattning.
Känner mig dissociativ och konstig. Tror jag varit ensam för mycket. Men orkar inte umgås med någon.
Jag har mycket tankar på att skada mig själv, får för mig att mitt psyke kommer att "vakna till" om jag skadar mig. Ska testa att ta några lugnande nu, det kanske hjälper.


Edit: Pillerna hjälpte. 

1 kommentar:

  1. det är en känsla jag känner igen och vet hur det känns. Det är helt fruktansvärt och låter "löjligt" för de som inte själva upplevt det, men det är så Olöjligt som något kan bli.

    sv: jag bor i göteborg

    SvaraRadera

Kommentera jättemycket! Vi blir så glada :)