söndag 2 januari 2011

Psykos?

Jag hatar min psykiska sjukdom. Hatar.
Jag fixar inga förändringar. Små små grejer får mig att flippa ur.
Nyårsafton innebar alkohol och en förskjutning att piller-intaget samt ojämn sömn. Det fick mig att flippa ur.
I går fick jag något som skulle kunna liknas vid en psykos. Jag tappade helt bort verkligheten, hamnade som i en bubbla, talade osammanhängande, associerade på extremt konstiga sätt och hela mitt jag var borta. Jag kunde inte fokusera på något, upplevde känslor som det inte finns ord för och annat som jag inte kan beskriva. Verkligheten var en enda röra. Om man kan säga att den alls var. Och idag har jag bara vaga minnen av det hela. Jag var inte jag. Min pojkvän blev livrädd och ville ringa psyk. Tydligen tog jag en kniv och höll mot handleden (jag skadar annars inte mig själv och jag är inte självmordsbenägen). I dag ska han ringa psyk och fråga vad han ska göra om något liknande händer igen. Tack och lova varade tillståndet bara i ett fåtal timmar. Tack och lov har jag en pojkvän som tar hand om mig. Men jag vill kunna ta hand om mig själv.
För att kunna sova fick jag äta fyra(!) nitrazepam. En normal dos ligger på en till två tabletter.
Förlåt för illa skrivet inlägg.

-------------------

Nu ska jag äta frukost, det vill säga dricka kaffe.



-------------------



Lea: Du är så jävla duktig! Go girl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera jättemycket! Vi blir så glada :)