torsdag 20 januari 2011

Skriv en lista!

Igår gjorde jag följande:

Promenerade 8,4 km
Slängde sopor
Bloggade
Diskade
Handlade cigg
Handlade mat (1,5 km promenad till)
Kollade datorn
Hade syster på besök
Bakade muffins
Bakade dömmar
Målade naglarna
Tog ut katter
Tömde kattlådan

En ovanligt produktiv dag för mig.

Jag kan verkligen rekommendera att skriva ner allting som sker under en dag. Det gör att man gör fler saker enbart för att det känns bra att fylla på listan. Funkar bra för Lea och för mig och är ett sätt att ta sig ur passivitets-spiralen om man mår dåligt.
Jag har ett A5-block där jag skriver ner allt, även små saker som att vattna blommorna. Jag skriver en sak per rad och det gör mig faktiskt mer produktiv. Testa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera jättemycket! Vi blir så glada :)