tisdag 18 januari 2011

Så sjukt trött

I natt har jag lyckats sova i 12 timmar. Jag har dessutom ätit en ordentligt frukost. Ovanpå det har jag promenerat nästan 8 km. Jag har med andra ord inga som helst goda skäl att vara trött, ändå är jag så utmattad att jag känner för att lägga mig ner i en hög på golvet. Jag är uttråkad men samtidigt för trött för att göra något.

Under tre dagars tid har jag klarat mig på "bara" Propavan, melatonin och Abilify, men natten till idag tog jag två Nitrazepam ihop med Propavan och Abilify. Kanske var det onödigt, kanske nödvändigt. Jag är rädd att bli beroende av Nitrazepamen, jag har trots allt ätit det ganska regelbundet i ett år och är uppe i maxdosen och till och med dubbla maxdosen. Varför min läkare skriver ut så höga doser till mig förstår jag inte riktigt men argumentet är "riskerna med att inte sova är större än riskerna med att äta sömntabletter". Det låter ju vettigt.

Ledsen om jag skriver kasst, jag har inte riktigt orken att anstränga mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera jättemycket! Vi blir så glada :)