torsdag 20 januari 2011

Beroende?

Jag tror att jag kanske är beroende av bensodiazepiner. Jag äter aldrig mer än vad jag får men jag har fått dem utskrivna att ta regelbundet under ett års tid när en månad är rekommenderat. Sobrilen känns det okej med, jag äter inga stora mängder, men nitrazepamen har jag ätit så mycket av. Jag har tänkt att det inte är någon fara, att jag får det på recept och att läkaren har koll. Men koll tycks hon inte ha. Hon skriver ut en dubbel maxdos av ett starkt sömnmedel till en lite tjej. Det är inte bra. Jag oroar mig men vill samtidigt inte sluta. Hur ska jag då kunna sova? Jag har under knappt en vecka skrivit ner allt jag stoppar i mig utöver de ordinarie medicinerna och det är ganska mycket.

Ville bara skriva av mig en smula.

1 kommentar:

  1. Hur lyckades du få benzo utskrivet? Min läkare vill bara ge mig Theralen och ja.. Visst somnar man av dem om man tar tredubbel dos men det är inget jag vill för då blir man så oerhört seg dagen efter :(

    SvaraRadera

Kommentera jättemycket! Vi blir så glada :)