fredag 14 januari 2011

Matvanor och psykologsamtal

Min psykolog säger att jag borde äta mer, ungefär var tredje timme. Ska inte spädbarn äta var tredje timme? Är det seriöst meningen att vuxna också ska det?
I dag har jag fått i mig massor, närmare bestämt två smörgåsar, yoghurt, kexchoklad och en glass. Så min psykolog borde vara nöjd.
Vill poängtera att jag egentligen inte satsar på att gå ner i vikt, jag är mest ointresserad av att äta.
Bortsett från mat-prat pratade min psykolog och jag lite om hur saker och ting varit sen sist (onsdags) och fortsatte med SCID-testet som vi började med i höstas.

Om man byter ut det nedersta skiktet mot cigg, det näst nedersta
mot kaffe, det näst översta mot bröd och godis och det
översta mot mat så har man mina vanor!

6 kommentarer:

  1. Mat var tredje timme i mindre portioner är det optimala egentligen. Fast jag tycker själv det är sjukt ofta.

    SvaraRadera
  2. precis det jag undrar. Jag blir sällan hungrig, men försöker ändå att äta tre gånger om dagen, helst vill jag bara äta en gång, om ens det.

    SvaraRadera
  3. Läser din blogg varje dag, fortsätt kämpa!
    Maila joo_jo@hotmail.com om du vill ha lösen :)

    SvaraRadera
  4. Fortsätt kämpa! Läser din blogg varje dag och följer dig! Om du vill ha lösen till min blogg maila : joo_jo@hotmail.com <3

    SvaraRadera
  5. Tror man måste hitta det sättet att äta som passar en själv bäst. Alla är olika. Själv är jag en tre gånger mat om dagen person. Knarkar också vitamin tabletter, mest för att vara på den säkra sidan. Förstår det där med att vara ointresserad av att äta, skulle jag inte få grymma blodtrycksfall skulle jag inte äta. Totalt ointresserad. Brukar säga till pojken min (som ofta har problem med matsug/intresse): ät det du verkligen är sugen på, bättre lite än inget alls.

    SvaraRadera
  6. Sv: Mmm, kan relatera. Vägde själv på tok för lite (49kg, 1,74 cm) och var tvungen att börja äta ordentligt (samt att jag har en del andra fysiska åkommor som lider av att jag inte äter). Får fortfarande tvinga i mig mat, bara inte tänka på det så mycket. Medveten närvaro är inte alls funkis i just detta fall ;) Får sparka till mig själv annars lever jag på kaffe, cigg, energidryck och kanelbullar :p Jag hoppas att det löser sig för dig :)

    Kram

    SvaraRadera

Kommentera jättemycket! Vi blir så glada :)