söndag 16 januari 2011

Brevet jag skrev till tomten

Hej jultomten!

Jag önskar mig något. Egentligen önskar jag mig inte, jag önskar bort. Jag skulle vilja att du tog bort min bipolära sjukdom, det är det enda jag vill. Jag kan tänka mig att i gengäld få diabetes, astma, epilepsi eller farliga allergier. Allt om så krävs.
Jag vet inte om jag har varit snäll. Jag hoppas det, jag vill gärna vara snäll. Jag försöker. Om jag slutar vara bipolär kan jag nog bli snällare eftersom jag då kommer ha mer ork till annat än mina psykiska problem. Nu har jag bara ork att kämpa mot min egen ångest.
Sammanfattningsvis: Det jag önskar är att jag ska må bra. Världsfred vore också bra men det är något jag kan ordna först när jag är någorlunda stabil.
Snälla tomten, gör mig frisk.

Vänligen
Lilly



Jag skickade aldrig brevet
(om jag har lagt upp det förut så ber jag om ursäkt för mitt dåliga minne)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera jättemycket! Vi blir så glada :)