onsdag 6 april 2011

52! Äntligen!

Nu på morgonen låg vikten på exakt 52! Jag är stolt över mig själv som lyckats gå ner exakt de 7,3 kg jag skulle gå ner och det på bara 18 dagar! Det trodde jag verkligen inte, faktiskt.
Mina kläder sitter bättre, en klänning som jag har köpt (storlek 34, inte elastisk) går att knäppa med marginal. Min jeans i storlek 25 sitter inte obekvämt. ALLT sitter bättre, allt känns bättre!
Jag undrar hur jag ska göra med maten nu, hur jag ska äta för att inte gå upp men inte heller gå ner för mycket. Jag är ju faktiskt ganska nöjd med mig kropp nu. Än så länge.

Jag har nu bevisat för mig själv att det inte alls är svårt att gå ner (möjligtvis jobbigt). Det enda som krävs är vilja och bestämdhet samt en smula disciplin (även om jag inte gillar det ordet). Lycklig! Lycklig! Lycklig!

Tusen kramar

/Lilly

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Va fint med någon annan som har samma problem (eller ja, det är ju inte en särskilt trevlig sjukdom, men jag gissar att du förstår vad jag menar?). Har kikat runt lite på din(er) blogg och känner igen mig i väldigt mycket!

    Får jag fråga dig några saker eftersom du har lite mer erfarenhet? Hur gick det till när du fick din diagnos? Hur upplever du medicinerna? Hjälper dem och i så fall hur mycket? (Tänker främst på de förebyggande, inte sömntabletter eller lugnande).

    Kram :) Ska fortsätta läsa här

    SvaraRadera
  2. Grattis:) Hoppas du kan stanna där nu också, men det går säkert bra.

    SvaraRadera
  3. Herregud vad du är häftig. Hur har du lyckats? Matschema! SNÄLLA!

    SvaraRadera

Kommentera jättemycket! Vi blir så glada :)