lördag 16 april 2011

Mini-fest, vikt och dåliga matvanor

Idag kommer Lea, Elly och Fredrik över. Elly ska komma lite tidigare för att fortsätta hjälpa mig att städa (ängel!). Vi planerar alkohol och monopolspel. En rar mini-fest med andra ord.
Igår glömde jag att ta Abilify. Abilify går inte så bra ihop med alkohol så det var bara bra! Lea kallade det för "ett tecken från ovan" och jag håller med :)

I morse vägde jag 52,2 kg vilket känns ganska bra. Igår "råkade" jag äta alldeles för lite, närmare bestämt två små smörgåsar och inget mer (förutom påskmust light, kaffe, vatten). Ja, det är dumt. Särskilt som jag promenerade runt 8 km ovanpå det. Idag trodde jag att jag skulle svimma nu på morgonen (surprise!) så jag åt en liten smörgås. Jag borde äta något mer, typ yoghurt, men jag känner verkligen ingen hunger och det känns ovärt att äta då. Jag blir ändå lite orolig, det känns som om min diet håller på att gå överstyr. Jag har ändå nått mitt mål.

Jag tänkte ta en promenad på någon timme om ett tag. Efter det ska jag nog äta något.

Kram

/Lilly

4 kommentarer:

  1. Vad skönt att ångesten försvann!
    Hoppas ni får en rolig kväll.

    Kram

    SvaraRadera
  2. ps läst på psykiatrin.blogg.se
    och har du hört något från Robin Hood? Lever hon...*(

    SvaraRadera
  3. A betyder amfetamin.

    Jag tror att ens mål hela tiden flyttas framåt ju mer man uppnår oavsett vad det gäller, på gott & ont. Inte så lätt att stanna när man faktiskt känner sig duktig...

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Du måste äta något. Låt det inte gå överstyr. Det är ett rent jävla helvete att hamna i! Ta dig ur medan du kan gumman!

    SvaraRadera

Kommentera jättemycket! Vi blir så glada :)