söndag 10 april 2011

Trötthet och dieten

Helt utan anledning är jag sjukt trött, både i kroppen och huvudet.
Idag har min pojkvän och jag gått tre vändor till Bauhaus eftersom pojkvännen ska bygga något. Blir typ 3 km promenad sammanlagt och en massa bärande. Inte mycket motion kanske men i alla fall något.

Jag vet inte hur mycket jag väger nu men antar att jag har gått upp en hel del. Idag har jag hittills bara ätit frukost så det verkar som om jag har börjat på min effektiva men ohälsosamma diet igen. Jag tänkte ta en promenad också om jag orkar så att jag får ihop en mil.
Jag tänker väga mig om några dagar när jag vet att jag har gått ner min födelsedagsvikt, jag ser ingen poäng i att väga mig nu, upptäcka att jag väger "för mycket" och få ångest.

/Lilly

5 kommentarer:

  1. Läs mitt senaste inlägg ! ;D

    Kram

    SvaraRadera
  2. Lugnt ! =)
    Tack, var inte riktigt meningen ! ;D
    Hur är det idag ?

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ok, ibland kan man vara trött, och du kom ändå utanför dörren idag trots det.
    Och DET är beundrandsvärt, så du skall vara stolt över att du kom iväg i alla fall en stund ! =)

    Nja, det är inte så värst bra.
    Men jag vet inte, är mycket pendlande i mitt humör och ångest..

    Kram

    SvaraRadera
  4. Sv:Vilket menar du när du säger "såhär"? Hur länge jag tyckt om att inte tänka generellt eller hur länge jag mått bra den här specifika gången? Eller allmänt hur länge jag mått dåligt? Eller nåt helt annat kanske...

    SvaraRadera
  5. Aha, det beror väl lite på när man räknar att de började... Men under hösten 2009 hade jag en lång depression (typ ett halvår). Sedan mådde jag bra ungefär ett halvår från mars till oktober och sen dess har det växlat väldigt mycket upp och ner.

    Tror i och för sig att jag kan haft depressioner innan den 2009, men jag minns inte hur illa det var innan och det är svårt att skilja tonårsdeppighet från riktiga depressioner.

    Kram!

    SvaraRadera

Kommentera jättemycket! Vi blir så glada :)