lördag 30 april 2011

Har vitamintabletter en hungerdämpande effekt? /Lilly

Rimligen så borde vitamintabletter ju ha en hungerdämpande effekt. När man känner hunger eller sug är det ju för att kroppen anser sig vara i behov av vitaminer och energi. Om man genom piller har fått i sig de flesta vitaminer och mineraler som man är i behov av bör man ju rimligen bli mindre hungrig.
Min tilltro till tabletter är förvisso överdriven men jag upplever att jag blir hungrigare om jag slarvat med mina näringstillskott än vad jag blir om jag varit ordentlig.
Jag brukar dagligen äta två multivitamintabletter, två kalciumtabletter, två omega-3tabletter, en D-vitamintablett och ibland även ett par magnesiumtabletter. Jag är dock noga med att aldrig äta högre doser än vad som enligt förpackningarna är okej.


Vitaminer! (dock inte mina).

/Lilly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera jättemycket! Vi blir så glada :)