söndag 3 april 2011

Sömnproblem och ångest

Jag kan verkligen inte komma till ro, har ungefär en miljon jobbiga tankar som far runt i mitt huvud. Funderar på om jag är en dålig människa för att jag tänker vissa tankar.

Det har hänt rätt mycket i mitt liv de senaste veckorna, jag har avslutat relationen med en person som stod mig mycket nära och min älskade katt blev akut sjuk och fick somna in. Jag saknar både människan och katten väldigt mycket, men på helt olika sätt såklart.

Jag stänger av mina känslor för mycket, så jag går mest runt i någon form av dvala med en ständig dov ångest.

Jag försökte släppa ut lite känslor genom att skära mig för några dagar sen, men det blev mest en besvikelse. Lindringen varade i några sekunder, sen tog jag lugnande piller och somnade och vaknade upp dagen efter med ångest över att jag skurit mig. Jag brukar normalt sett inte ångra att jag skurit mig, tänker väl mer "äsch, jag har ju redan så många ärr, så vad spelar det för roll", så det var en annorlunda upplevelse.

Känner att jag skulle kunna skriva hur mycket som helst, men det är kanske bättre att stycka upp det i fler inlägg. Ja, så får det bli.

Lea

1 kommentar:

  1. Nej, jag har lärt mig genom tips från andra bloggar, men nu skall jag prova på det där design-programmet.
    Det verkar sjukt enkelt med det.
    Verkar inte behöva någon kunskap om HTML-koder alls.

    Eftersom skogen var full med is, var det svårt att
    gå fort utan att halka varje steg, så det tog hela 3h 30min...

    Kram !

    SvaraRadera

Kommentera jättemycket! Vi blir så glada :)