torsdag 7 april 2011

Illamående, naglar, vikt

Jag mår illa fysiskt och även psykiskt. Jag ska till aktivitetsstället idag och smida silver men jag vet inte om jag kommer att fixa det. Jag har duschat och klätt på mig och tänkte sminka mig men jag känner mig så orkeslös. Eftersom jag är äcklig och lat och inte har orkat sminka av mig så kommer jag att försöka sminka över förrgårdagens smink och låtsas att jag är fin. Hur jag nu skulle lyckas med det.

I morgon blir jag gammal, något jag inte ser fram emot. Hoppas jag är frisk då (om man nu kan säga att jag är sjuk nu. Är jag det?). Det kommer att kännas märkligt att fira min födelsedag hemma här hos min pojkvän i stället för hos föräldrarna. Det kommer att kännas ännu mer märkligt att min mamma inte kommer att närvara, det är nu en månad sen jag bröt kontakten med henne. Mer om det i ett senare inlägg.

Efter aktivitetsstället är det meningen att jag ska hämta ut ett paket och sen åka till en kompis och få mina naglar gjorda. Om jag nu inte skulle orka med aktivitetsstället så hoppas jag att jag ska orka med nagelfixandet.

Och så (det obligatoriska tjatet om) vikten. Jag har inte vägt mig idag men är tämligen säker på att jag väger mindre än vad jag gjorde igår. Vet inte om det är bra eller dåligt.

Kram
/Lilly

6 kommentarer:

  1. Jag förstår precis, känner också som att jag
    inte har rört mig framåt alls under det senaste året.
    Men å andra sidan, har jag ju det, har t.ex bytt kontaktperson 2ggr till en jag trivs bra med, är
    med i aktivitetsgrupper på PSYK.

    Och om du tänker efter så har nog saker hänt under det sista året för dig med.. =)

    Ja, om du förlorat vikt... Kan vara både positivt och negativt..

    Kram !

    SvaraRadera
  2. Tyvärr så har du redan en ätstörning, med tanke på att när du bara ligger 3kg över din "idealvikt" blir du förstörd..
    Jag är bara rädd att när du vägt 52kg ett tag,
    kanske det inte kommer att räcka längre.. ? =(

    Kramar !

    SvaraRadera
  3. Jo, tyvärr kommer ätstörningarna alltid att hänga sig kvar på något sätt.
    Man lär sig bara att hantera tankarna, men de kommer
    alltid hänga kvar..

    Du skriver inte svårläst. =)
    Jo, men om du känner att du är på väg att hamna
    i det spåret igen, finns det inget som kan
    hindra dig från att halka ?
    Hur lyckades du gå upp dessa 7,3kg ?
    Du kanske inte behöver gå upp dem igen, men
    i alla fall så att inte ådrorna syns och benen sticker ut.. =/

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Ok, ja det är ingen medicin som man bör leka med..

    Jag förstår.. Kan du möjligen tänka "Så länge jag inte väger över 55kg!" ?
    Så har du en vikt du inte vill överstiga, men
    du inte heller måste hetsa dig nedåt..

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Att du känner dig sugen på 50, så är det en varningssignal.
    För att även om du skulle nå 50,. så skulle nästa tanke bli 48 o.s.v
    Ok, men ett tag, försök tänka "Inte högre än 53".
    Då kan du ändå landa på 52.3 och 52.7 utan skräcken.
    Då har du ett par kilos svängrum ! =)

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Det kanske inte hjälper alls, men det kanske
    minskar pressen på träning och kostvanor en aning.. =)

    Kramar

    SvaraRadera

Kommentera jättemycket! Vi blir så glada :)